Beställning & leverans
Vi strävar efter att göra beställning och leverans så enkel som möjligt för våra kunder. Om du mot förmodan skulle ha några frågor eller stöta på andra problem är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Nedan förklarar vi hur din beställning behandlas och levereras.
1. Lägga en beställning
Beställningsprocessen på gadgetdetektive.se är så enkel som möjligt. Du går till produktsidan och lägger till önskad produkt i kundvagnen. Du gör detta genom att klicka på den orange knappen "Lägg i varukorgen".
Här är det viktigt att kontrollera att du har valt rätt varianter. Om detta är i sin ordning trycker du på knappen "Gå till kassan". På informationssidan anger du rätt adressuppgifter och kontrollerar att alla uppgifter är korrekt angivna. När dessa uppgifter är korrekt ifyllda kan du trycka på knappen "Fortsätt".
På sidan "Shipping" kan du kontrollera de inmatade adressuppgifterna igen. Dessutom kan du se att varje försändelse levereras kostnadsfritt. Som ett tecken på uppskattning för våra kunder täcker vi frakt- och leveranskostnaderna för beställningar från 350 kr. Du kan nu gå vidare genom att trycka på knappen "Fortsätt till betalning".
I betalningsalternativen har du möjlighet att välja mellan olika betalningsmetoder. På gadgetdetektive.se är alla betalningsalternativ SSL-krypterade; hos oss betalar du alltid på ett säkert sätt.
- Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)
- Klarna
När du har valt lämplig betalningsmetod ska du trycka på knappen "Slutför beställning", varefter du kommer att omdirigeras till den säkra betalningsmiljön för din valda betalningsmetod. Följ instruktionerna på den relevanta sidan för att slutföra din beställning. Om du stöter på några problem när du gör din beställning är du välkommen att kontakta oss.
Fraktkostnader
Vi tar hand om fraktkostnaderna för alla beställningar med ett värde på 350 kr eller mer. Alla våra produkter levereras hem till dig utan extra kostnad. Det finns inte heller något krav på minsta orderkvantitet.
2. Leverans av din beställning
Har du hittat den perfekta looken eller accessoaren på vår webbplats? Då vill du naturligtvis njuta av det så snart som möjligt! Det är därför vi ser till att din beställning behandlas och skickas så snabbt som möjligt.
För att säkerställa att vi kan ta ut rättvisa priser för våra produkter har vi valt att samla in paket i bulk, och när vi når vår minimitröskel skickar vi dem alla på en gång. Vi hoppas att du förstår detta och vill hjälpa oss att skapa en bättre och hälsosammare värld.
Observera: Som många andra onlinebutiker har vi extra mycket att göra och förseningar kan uppstå på grund av coronakrisen. Vänligen ta hänsyn till detta när du gör din beställning. Vi kommer att göra vårt bästa för att leverera din beställning så snart som möjligt.
Nedan visas den genomsnittliga leveranstiden för alla våra paket:
✔️ Efter att du har gjort en beställning behöver vi 1-3 arbetsdagar för att behandla din beställning.
✔️ När din order är behandlad skickas den och det tar i genomsnitt 5 - 14 arbetsdagar innan din order levereras.
Om du har lagt en beställning hos oss kan du enkelt se när ditt paket kommer fram efter några dagar. Du kommer att få din spårningskod via e-post, vilket gör att du kan spåra din beställning via våra spårningspartners. Se vår Track & Trace-sida för hur detta fungerar.
För att vara säker på att din beställning skickas idag kan du alltid kontakta oss via telefon. Vårt serviceteam är redo att hjälpa dig att göra rätt val.
3. Leverans av din beställning
När din order är levererad kan du njuta av den! Naturligtvis kan något alltid gå fel. Vill du byta eller returnera? Kontrollera då denna sida.
Defekt produkt?
Vad irriterande! Tyvärr kan din produkt ha blivit skadad under transporten. För detta levererar vi alltid en ny förpackning kostnadsfritt första gången och vi erbjuder tyvärr inte en återbetalning i detta första skede. Kommer den fram felaktig andra gången? Då återbetalar vi ditt totala inköpspris.
Borttappat paket?
Om ett paket försvinner eller inte levereras av logistiska skäl skickar vi alltid först ett nytt paket innan vi går vidare med vår återbetalnings- och returpolicy.
Leverans när du inte är hemma eller på postkontoret
Om ett paket levereras till dörren eller lämnas in på ett postkontor tar vi på gadgetdetektive.se kostnaderna. Om paketet inte accepteras eller inte hämtas ut på postkontoret kommer det automatiskt att gå tillbaka till leverantören och vi har rätt att dra av 100% av ordervärdet från det belopp du får tillbaka.
För andra frågor är du välkommen att kontakta oss på kontakt@gadgetdetektiv.se